Previous Page  9 / 74 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 74 Next Page
Page Background

ΕΙΚΟΝΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ

H φωτογραφία στο εξώφυλλο αποτελεί τμήμα της αλληγορίας της καλής και της κακής δι-

ακυβέρνησης

, η οποία είναι μια σειρά τριών τοιχογραφιών, οι οποίες δημιουργήθηκαν από

τον ζωγράφο Ambrogio Lorenzetti, από τον Φεβρουάριο 1338 έως τον Μάιο του 1339. Οι τοι-

χογραφίες βρίσκονται στη Sala Dei Nove (Το Σαλόνι των εννέα ή Αίθουσα Συμβουλίου, όπως

ονομάζεται), στο Palazzo Pubblico (Δημαρχείο) της πόλης της Σιένα στην Ιταλία. Οι τοιχογρα-

φίες αναπαριστούν έξι διαφορετικά θέματα: την αλληγορία της καλής διακυβέρνησης, την

αλληγορία της κακής διακυβέρνησης, τις επιπτώσεις της κακής διακυβέρνησης στην πόλη,

τις επιπτώσεις της κακής διακυβέρνησης στη χώρα, τις επιπτώσεις της καλής διακυβέρνησης

στην πόλη και τις επιπτώσεις της καλής διακυβέρνησης στη χώρα.

Η σύνθεση της αλληγορίας της καλής διακυβέρνησης έχει δημιουργηθεί σε τρεις οριζόντιες

ζώνες. Σε πρώτο πλάνο, εκπροσωπούνται οι φιγούρες της σύγχρονης Σιένα. Οι πολίτες δρουν

ως συμβολικές αναπαραστάσεις των διαφόρων αξιωματούχων και των δικαστών. Αυτοί με

τη σειρά τους συνδέονται με τις σκάλες της δικαιοσύνης. Πίσω τους, σε μια σκηνή, βρίσκονται

αλληγορικές φιγούρες, σε δύο ομάδες, οι οποίες εκπροσωπούν την καλή διακυβέρνηση. Οι

δύο ομάδες συνδέονται μεταξύ τους με την πομπή των Συμβούλων. Η άνω ζώνη δείχνει την

ουράνια σφαίρα με τα πνεύματα της αρετής. Η Σοφία βρίσκεται πάνω από την προσωποποί-

ηση της Πόλης της Σιένα, καθήμενη σε ένα θρόνο και κρατώντας μια σφαίρα και ένα σκήπτρο,

τα οποία συμβολίζουν την κοσμική εξουσία. Ο χαρακτήρας αυτός καθοδηγείται από την Πί-

στη, την Ελπίδα και την Φιλανθρωπία και απονέμει τις κατάλληλες αρετές που είναι απαραί-

τητες για τη χρηστή διακυβέρνηση. Οι αρετές της καλής διακυβέρνησης εκπροσωπούνται

από έξι γυναικείες μορφές: την Ειρήνη, το Σθένος και τη Σύνεση στα αριστερά, και την Μεγα-

λοψυχία, την Εγκράτεια και τη Δικαιοσύνη στα δεξιά. Στο αριστερό τμήμα της τοιχογραφίας η

φιγούρα της Δικαιοσύνης επαναλαμβάνεται, καθώς ισορροπεί ανάμεσα στις σκάλες που κα-

τέχονται από τη Σοφία. Στο κάτω περιθώριο της τοιχογραφίας υπάρχει ένα κείμενο, το οποίο

αναφέρει: «Αυτή η ιερή αρετή (Δικαιοσύνη), όπου κυβερνά, προκαλεί την ενότητα των ψυχών

(των πολιτών), οι οποίες συγκεντρώθηκαν για το Κοινό Καλό (ben commune), και εκείνη, για

να κυβερνήσει το κράτος της, επιλέγει να μην παίρνει ποτέ τα μάτια της από τα περίλαμπρα

πρόσωπα της αρετής που κάθεται γύρω της. Για αυτό, προσφέρονται σε αυτήν φόροι, αφιε-

ρώματα, και η εξοχότητα των πόλεων. Χωρίς πόλεμο, κάθε αποτέλεσμα ακολουθεί δεόντως,

απαραίτητα, και ευχάριστα»

*

.

* Για ανάλυση των πολιτικών ιδεών των τοιχογραφιών, βλ. Rubinstein Nicolai, “Political ideas in

Sienese Art: The frescoes by Ambrogio Lorenzetti and Taddeo de Bartolo in the Palazzo Publico”,

Journal of the Warburg and Courtauld Institutes, vol.21, No. 3-4 (July – Dec., 1958), pp.179-207,

http://www.jstor.org/stable/750823.