XV
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
β) Από τη σκοπιά της συλλογικής ηθικής
.....................................................................
119
αα) Κοινωνικός εκδικητισμός
.........................................................................................
120
ββ) Από τη σκοπιά του απαραβίαστου του ιδιωτικού βίου
...................
121
γγ) Η χριστιανική αμφισβήτηση της νομιμοποίησης
του κοινωνικού ελέγχου επί του γάμου
........................................................
124
ΙIΙ. Η κοινωνία ως αντίπαλος του γάμου
....................................................................
126
IV. Εναλλακτικοί κοινωνικοί θεσμοί συμβίωσης
................................................
127
1. Γενικά - Ήπιοι γάμοι
.......................................................................................................................
127
2. Αναλογική εφαρμογή γαμικών διατάξεων
επί της εξώγαμης συμβίωσης;
.............................................................................................
129
3. Αντίδραση στις εναλλακτικές μορφές συμβίωσης
.......................................
130
4. Η μνηστεία ως ηπιότερο υποκατάστατο του γάμου
................................
131
V. Συμπέρασμα
...............................................................................................................................................
132
Κεφάλαιο Β΄
Λογικώς πρότερα αναγκαία θεμέλια του γάμου
§ 4. Ο Θεός
.................................................................................................................................................
133
Ι. Γενικά
.....................................................................................................................................................................
133
1. Αδυναμία συναγωγής γενικών συμπερασμάτων
υπερθρησκειακής ισχύος
..........................................................................................................
133
α) Αδυναμία γαμικών συναγωγών από την ύπατη
αφηρημένη έννοια
.......................................................................................................................
133
β) Ανυπαρξία κοινών αρχών του γάμου ανά τις διάφορες
θρησκείες
..............................................................................................................................................
134
2. Το ερώτημα περί της μεθόδου
...........................................................................................
136
α) Ένταξη στην φιλοσοφική προβληματική
του ερμηνευτικού κύκλου
...................................................................................................
137
β) Από την αντικειμενικότητα του κειμένου
στη θεοπνευστία του
.................................................................................................................
139
αα) Ο διάλογος στη χριστιανική Δύση
...................................................................
139
ββ) Οι ευρύτερες αντιλήψεις της ανατολικής
χριστιανοσύνης
................................................................................................................
140
γ) Σύνθεση - όχι «κλειστή» ερμηνευτική προσέγγιση
......................................
141