XVII
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
V. Η δογματική διδασκαλία
...........................................................................................................
173
1. Η πνευματική φύση της γαμικής σχέσης
................................................................
174
α) Άρχουσα αντίληψη – «τριαδοποίηση» της συζυγικής
βιοτής
.......................................................................................................................................................
174
β) Χριστιανική αγάπη και έρως
.............................................................................................
178
γ) Ο έρως ως δερμάτινος χιτών
...........................................................................................
183
2. Ο μυστηριακός χαρακτήρας της συζεύξεως
......................................................
186
α) Προβληματισμοί και βεβαιότητες
................................................................................
187
β) Σύγκριση προς την εναλλακτική οδό της κουράς
.........................................
190
3. Η αναγκαστική συνάφεια του χριστιανικού γάμου
προς τη δικαιοπραξία: Καισαροπαπισμός
ή αντινομιανισμός;
..........................................................................................................................
193
α) Ο καισαροπαπισμός
...................................................................................................................
193
β) Ο αντινομιανισμός
.......................................................................................................................
195
αα) Εν στενή εννοία: ανεξαρτητοποίηση μεταξύ
θρησκευτικών και εννόμων αποτελεσμάτων
.........................................
195
ββ) Εν ευρεία εννοία: απουσία κάθε ηθικής δέσμευσης
από τη θρησκεία
............................................................................................................
196
γγ) Τελική αποτίμηση
............................................................................................................
196
4. Το επιτρεπτό του χωρισμού
..................................................................................................
198
α) Χωρισμός χωρίς προοπτική νέου γάμου
...............................................................
198
β) Χωρισμός ανεξάρτητα από τη σύναψη νέου γάμου
.................................
199
γ) Χωρισμός προς σύναψιν νέου γάμου
........................................................................
200
δ) Το διαζύγιο οροθέτης του ορθοδόξου εκκλησιαστικού
φρονήματος
........................................................................................................................................
204
5. Η καταφρονημένη και καταδιωγμένη ελευθερία
της μνηστείας
........................................................................................................................................
206
VΙ. Το πρόβλημα του σκοπού του χριστιανικού γάμου
...........................
209
1. Η τεκνοποιΐα;
..........................................................................................................................................
210
α) Απόσβεση της υποχρεώσεως πληθύνσεως λόγω
υπερεκπληρώσεώς της
...........................................................................................................
212
β) Πνευματικότητα και όχι βιταλισμός
..........................................................................
213
γ) Η έλευση του Χριστού ως εκπλήρωση του σκοπού
της επιβίωσης του ανθρωπίνου είδους
..................................................................
214