Previous Page  22 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 22 / 44 Next Page
Page Background

Η ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ - ΑΘΗΝΑ 1834-2014

84

υποβλητικότητα στον κεντρικό τρισδιάστατο χώρο του Ναού της Θέμιδος, και

ασφαλώς παραπέμπει στην αναφορά της που δεν είναι άλλη από τον ιερό θρη-

σκευτικό χώρο.

Ο χώρος χαρακτηρίζεται από έντονη θεατρικότητα, αποτέλεσμα του συνθετικού

συστήματος της Beaux-Arts, το οποίο κατά γράμμα ακολουθείται, και όπου χωρι-

κά πανώ συντίθενται με τρόπο ώστε να σκηνοθετηθεί μια πορεία, βασισμένη στα

διδάγματα του Durand και αργότερα του Guadet, η λεγόμενη marche (à suivre)

στο λεξιλόγιο της Beaux-Arts

52

, αλλά και από την ίδια τη δικαστική διαδικασία, η

οποία εξάλλου, την εποχή που εξετάζουμε αποτελούσε το μοναδικό reality show,

το οποίο παρακολουθούσε πολυπληθές φιλοθέαμον κοινό.

Στην διαμόρφωση των όψεων το συγκρατημένο στο πνεύμα του μπαρόκ μορ-

φολογικό λεξιλόγιο με κλασικιστικές αναφορές της πρότασης του 1910, δίνει τη

θέση του στο αμιγές neo-baroque, περιέχοντας έντονο συμβολισμό. Ο αρχιτέ-

52. Ο Guadet εισήγαγε την έννοια του αξονικού σχεδιασμού και ωθούσε τους μαθητές του να

μάθουν όσα περισσότερα μπορούσαν σχετικά με αυτή τη σχεδιαστική αρχή. Ο προσεκτικός

αναγνώστης της

Méthode à suivre

του

διάσημου patron, θα διακρίνει τον απόηχο από τον

διασημότερο πίνακα του Durand, με τίτλο Marche à suivre. Bλ. σχετικά, Rykwert, J., «The École

des Beaux-Arts and the classical tradition», στο Middleton, Robin (ed),

ό.π

., σελ. 9-17.

38.

Η πρόταση Νικολούδη για το Δικαστικό Μέγαρο της Αθήνας στη θέση Μακρυγιάννη. 1930.

Τοπογραφική υπηρεσία Υπουργείου Συγκοινωνίας. Όψη από τη λεωφόρο Συγγρού