Previous Page  38 / 42 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 38 / 42 Next Page
Page Background

174 Η ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΕΝΟΣ ΕΡΓΟΥ

μική απαξία της αυθαιρέτου περαιτέρω χρήσεως της κοινοποιηθείσης «ιδέ-

ας», συνήθως μετά την ματαίωση των διαπραγματεύσεων, και την απόφα-

ση της κινηματογραφικού παραγωγού να προβεί στην παραγωγή της επι-

δίκου ταινίας χρησιμοποιώντας την «ιδέα» που της είχε κοινοποιηθεί εμπι-

στευτικώς κατά τις διαπραγματεύσεις, και κατά παράκαμψη εκείνου που

την συνέλαβε.

Όλως δε ακροθιγώς, αξίζει να σημειωθεί, ότι επί όλων των περιπτώσε-

ων «κλοπής» ή «απομιμήσεως» των πρωτοτύπων «ιδεών», η αμερικανι-

κή νομολογία, εκκινούσα από την “idea/expression dichotomy” και τον

αποκλεισμό οιασδήποτε προστασίας μέσω του copyright, προσφεύγει,

κατά παραλλαγές ανά Circuits, σε νομικές θεωρίες, είτε του συμβατικού

δικαίου (“contract law”), όπως στις “express contract” theory ή “implied-

in-fact contract” theory, είτε του αδικαιολογήτου πλουτισμού (“unjust

enrichment law”), όπως στην “quasi-contract” theory, ή άλλως “implied-

in-law contract” theory”, είτε των εμπιστευτικών σχέσεων (“confidential

relationship law”), όπως στην “breach of confidential relationship”

theory, είτε του αθεμίτου ανταγωνισμού (“unfair competition law”), όπως

στην “misrepresentation” claim της 43(a) της ομοσπονδιακής Lanham Act,

στην “misrepresentation” claim βάσει του εκάστοτε πολιτειακού δικαίου,

στην “unfair competition” claim βάσει του εκάστοτε πολιτειακού δικαίου,

και στην “interference with contract or prospective business advantage”

claim, είτε, τέλος, του περιουσιακού δικαίου (“property law”), όπως στην

“conversion of idea” ή “misappropriation of idea” theory

401

.

401. Βλ. σχετικώς Nimmer B. Melville, The Law of Ideas, 27 S. Cal. L. REV. 119

(1954), Sobel Lionel, Copyright and the First Amendment: A Gathering Storm?, 19

Copyright L. Symp. (ASCAP) 43 (1971) (National Second Prize Award Essay, Nathan

Burkan Memorial Competition, 1969), Denicola C. Robert, The New Law Of Ideas,

Harvard Journal of Law & Technology, Volume 28, Number 1, σελ. 195, Biederman

E. Donald – Silfen E. Martin – Berry C. Robert – Pierson P. Edward – Glasser A.

Jeanne, Law and Business of the Entertainment Industries, Fourth Edition,

Praeger, Westport, Connecticut, London, σελ. 293-329, Rubin Jay, Television

Formats: Caught in the Abyss of Idea / Expression Dichotomy, Fordham Intellect.

Prop. Media & Ent. L.J., Vol. 16, σελ. 663, Greene K.J., Idea Theft: Frivolous

Copyright – Lite Claims, or Hollywood Business Model?, Hastings Science And

Technology Law Journal, Vol. 7, σελ. 119, Bergman E. Jessica, No More Format

Disputes: Are Reality Television Formats The Proper Subject Of Federal Copyright

Protection?, The Journal of Business, Entrepreneurship & the Law, Volume 4, Issue

2, Article 1, σελ. 243, LaFrance Mary, Something Borrowed, Something New: The

Changing Role of Novelty in Idea Protection Law, Seton Hall Law Review, Volume

34, σελ. 485, Meadow Robin, Television Formats – The Search For Protection,

California Law Review, Vol. 58, σελ. 1169, Bechtold Stephan, The Fashion Of TV

Show Formats, 2013 Michigan State Law Review, σελ. 451, και Collins Emerson